top of page

האם האתר שלכם עובד עבורכם?

כדי לדעת אם האתר עובד עבורנו או לא,

המבחן הראשון והפשוט ביותר הוא "מבחן הקוף",

כלומר לבקש ממישהו שלא מכיר אתכם ולא מכיר את העסק שלכם שיסתכל על האתר ויענה:

· האם תוך 3-4 שניות הוא מבין במה האתר עוסק או במה אתם עוסקים?

· אילו שירותים או מוצרים אתם מוכרים?

אם הוא מצליח להבין תוך 3-4 שניות מה האתר מוכר או איזה שירותים הוא נותן אתם בכיוון הנכון.

אם צריך לחקור ולגלול ולעבור בן הדפים השונים כדי להבין במה האתר עוסק, האתר טעון שיפור.

הדרך השנייה לדעת אם האתר שלכם עובד עבורכם היא חקירה תוצאתית - סטטיסטיקות ומספרים.

· האם אתם מקבלים לידים מהאתר שלכם?

· במידה והאתר שלכם מוכר מוצר או שירות - האם יש רכישות דרך האתר? כמה בחודש?

· האם הביצועים עומדים בציפיות שלכם?

אלו הפרמטרים שיש לשים לב אליהם כדי לדעת אם האתר עובד עבורכם או לא. (7 דברים שחייבים לדעת לפני שבונים אתר)

ניקח לדוגמא: אתר שפעם בחצי שנה נכנס דרכו ליד, או שרק מידי פעם יש רכישה דרך האתר - כנראה שהוא לא עובד כמו שצריך. אולם אתר שמזרים לידים באופן קבוע, או שיש רכישות דרך האתר - סימן מובהק לכך שהאתר עובד ומתפקד.



מקור נוסף להבין את יעילות האתר הוא הלקוחות.

הלקוחות הפוטנציאליים שפונים אליכם דרך האתר ומתעניינים במוצרים והשירותים שלכם. אותם מומלץ לשאול איך הייתה החוויה שלהם בגלישה באתר, האם הם התמצאו בקלות? הגיעו לאן שרצו או שהסתבכו, עד שהצליחו ליצור איתכם קשר. לפי המשוב שתקבלו - תוכלו לדעת האם האתר באמת משיג את מטרתו ומשרת אתכם ואת הגולשים נאמנה.

פרמטר כמותי נוסף הוא "מסע הגולש"

דהיינו משך זמן השהייה ואופן השיטוט באתר. האם הגולשים שנכנסים לאתר נשארים במקום אליו "נחתו" או מטיילים בו, האם הם עוברים בין הדפים השונים של האתר או שהם נכנסים לאיזשהו דף מסתכלים עליו ויוצאים החוצה תוך כמה שניות? אתר איכותי ורלוונטי משאיר את הגולשים בעניין זמן רב יותר, האתר נותן את הערך שהם רוצים לקבל. אנחנו צריכים לראות שאנשים עוברים בין הדפים השונים של האתר ולא נכנסים ועוזבים מהדף הראשון שהם נכנסו אליו ואנחנו צריכים לראות שאנשים אחרי שהם היו בתוך האתר והתעסקו איתו ועברו דפים שונים ובין הדפים השונים, הלכו אחורה קדימה. האם הם באמת עשו את הפעולה שאנחנו רוצים שהם יעשו.

את כל הנתונים האלה אנחנו יכולים לקבל באמצעות כלי מאוד מאוד פשוט של גוגל, שנקרא גוגל אנליטיקס. כלי חינמי שיכול להראות לנו מה היתה הפעילות הכוללת בתוך האתר, כמה אנשים נכנסו, מאיפה הם נכנסו, כמה זמן הם נשארו בתוך האתר. האם הם עברו בן הדפים השונים או לא. מהו הדף שממנו יצאו אנשים הכי הרבה? מהו הדף שאליו הגיעו הכי הרבה אנשים, ובעצם אם לוקחים את כל המכלול הזה ומנתחים אותו, ניתן לדעת מה הם החלקים הטובים יותר ומה הם החלקים הפחות טובים באתר וזה יהווה לנו בסיס לשדרוג ושיפור האתר.


רוצים להשאר מעודכנים? 
השאירו פרטים והיו הראשונים לקבל הדרכות וטיפים לבניית אתר ב WIX

תודה על הרשמתך

bottom of page