הטעות הראשונה:
בניית אתר ללא אפיון מסודר. הכוונה היא שלא נעשה תכנון לפני בניית האתר, מבחינת המבנה שלו, השפה העיצובית שהוא ידבר, כיצד יתבצע המעבר בין הדפים השונים או החלקים השונים של האתר ועוד.
לפני שבונים אתר, צריך להכין תוכנית מסודרת, כמו שעושים לפני כל תחילת כל פרוייקט חדש.
למשל, לפני שבונים בניין, מכינים תוכנית מסודרת ועובדים לפי התכנית. אם התכנון היה נכון והעבודה התקדמה לפי התוכנית, הבניין ייצא מדוייק כפי שתוכנן.
אותו הדבר בבניית אתר. אם לא מתכננים אותו או לחילופין מתכננים אותו ולא עובדים לפי התוכנית, רוב הסיכויים שהוא יצא עקום. לכן חשוב מאוד לעשות תהליך אפיון מסודר לפני שמתחילים בבניית אתר.
הטעות השנייה:
בניית אתר ללא תהליך מיתוג מסודר. הכוונה היא שכל עסק, חדש או ותיק, לפני שהוא רוצה להעלות אתר אינטרנט, חשוב שיעשה תהליך של מיתוג. תהליך המיתוג כולל בתוכו עיצוב ותכנון לוגו לעסק ובחירת צבעים ופונטים שייצגו אותו. התהליך הזה הוא מאוד חשוב. בחירת הצבעים הנכונים והפונטים המתאימים, יתנו למבקרים באתר חווית משתמש נכונה וטובה יותר ויאפשרו לו להרגיש האווירה של עסק. לדוגמא, עסק מתחום הבריאות, סביר להניח שלא יבחר בגוונים כהים אלא יבחר בגוונים של ירוק או בצבעים חיים אחרים.
בנוסף, כדאי מאוד לקחת מישהו מקצועי, שידע לעשות את המיתוג לעסק ולאתר כמו שצריך.
חשוב להדגיש שלא כל מעצב יודע למתג. מיתוג עסקי הוא מקצוע בפני עצמו.
הטעות השלישית:
בניית אתר מבלי לעשות תהליך של בידול עסקי. הכוונה היא לשאול את השאלות הבאות:
מה מבדל את העסק שלכם מעסקים מתחרים?
איזה ערך אתם נותנים שאחרים לא נותנים?
במה שונה המוצר שלכם?
במה הוא מתעלה על מוצרים אחרים?
כל עסק יכול להגיד שהוא נותן את השירות הטוב ביותר, שהלקוח אצלו במקום הראשון וכן הלאה. אבל זה לא בידול. הבידול הוא בעצם הנקודה בה אתם שונים, במובן החיובי, מעסק אחר. זה יכול להיות שירות שאתם נותנים ברמה גבוהה יותר או מוצר איכותי יותר, שירותים נוספים שאתם נותנים בשונה מהמתחרים ועוד. חשוב מאוד שהאתר ידע להציג את הבידול שלכם וימקם אתכם במקום גבוה יותר ושונה מהאתרים של המתחרים ברשת.
חשוב לעשות תהליך בידול לפני בניית אתר, כדי לדעת איך לאפיין את אותו ולאיזה קהלי יעד הוא יפנה.
הטעות הרביעית:
בניית האתר בסדר הלא נכון. מה זה אומר? אחרי שעשינו מיתוג עסקי, תהליך בידול, אפיון וכל מה שעוד צריך, עלינו להתחיל לבנות את האתר בסדר הנכון ולהציב אותו בצורה הנכונה.
למשל, באתר מסויים נתחיל מבניית דף הבית ולאחר מכן נבנה את השירותים השונים. באתר אחר, נתחיל דווקא מהשירות העיקרי והוא זה שישפיע על בניית דף הבית.
צריך להסתכל על העסק ממבט על, לראות איפה הוא עומד, לאן הוא הולך להתקדם ואילו שירותים, הולכים להיות באותו העסק. לפי זה נתכנן את סדר הבנייה הנכון של האתר.
הטעות החמישית:
אתר סטטי. הכוונה היא שאחרי שעשינו את כל התהליכים שהוזכרו מעלה, בידול, מיתוג אפיון ובנינו את האתר לפי הסדר הנכון, ועכשיו הכל באתר שלנו נראה טוב ויפה. פה נכנסת לתמונה הטעות החמישית, סיימנו לבנות ושכחנו ממנו.
האתר לא משתנה יותר, לא עולים אליו תכנים חדשים, הוא לא מתעדכן, פשוט יושב לו אי שם ברשת. זהו מצב סטטי וזו טעות מאוד קשה.
אתר חייב להיות חי ונושם כל הזמן. הוא חייב להתעדכן כל הזמן, צריכים להתבצע שינויים וצריך להיות כל הזמן בפעולה. גוגל אוהב לראות את זה וגם המשתמשים והלקוחות, רוצים לראות שהעסק מתקדם ומשתנה ולא סטטי ותקוע. כמו שהעסק עצמו צריך להיות חי ונושם, כך גם האתר.
Comentarios