top of page

וויקס או וורדפרס - קלות שימוש


כשמדובר Wix לעומת וורדפרס במונחים של קלות שימוש, עקומת הלמידה של וורדפרס היא בהחלט הרבה יותר תלולה. כפי שצוין במאמר הקודם, הרבה אנשים בוחרים בוורדפרס בגלל הגמישות שלה, אבל יחד עם גמישות זו באה המורכבות.

מי ששולט בקוד יכול לעשות הרבה התאמות עם WordPress אשר עם WIX קשים מאד לישום או בלתי אפשריים עדיין.


עבור מי שאינו שולט בקוד WordPress היא עדיין אופציה אבל יהיה צורך לשכור מפתח מיומן אשר מביא איתו את העלויות שלו וזה יכול לעלות לא מעט.

אמנם יש מגבלות התאמה אישית באמצעות WIX אשר תוכנן ונבנה במיוחד עבור משתמשים שאינם מפתחי קוד. לכן בהחלט ניתן ללמוד כיצד להשתמש WIX הרבה יותר מהר (ועם הרבה פחות כאבי ראש).

WIX היא מה שנקרא What You Get Is What You See (WYSIWYG), כך שניתן לגרור ולשחרר פסקאות, תמונות, שקופיות, עגלת קניות לחצנים, וכו' ממקום למקום ע"ג האתר וממש לראות תוך כדי הבניה כיצד יראה האתר בסיום העבודה. בהקשר זה בעבודה עם וורדפרס יש חסרון כאשר בכל פעם יש צורך ללכת לתצוגה מקדימה או לפרסם את הדף ע"מ לראות כיצד הוא יראה.

אפשרות זו קיימת ושימושית גם ב WIX אבל תדירות השימוש בה תוך כדי מלאכת בניית האתר נמוכה בהרבה היות ובונה האתר רואה באופן וויזואלי היכן הוא ממקם כל אלמנט באתר.

עם WIX, ניתן פשוט לגרור ולשחרר כל תוכן ע"ג הדף, ואין צורך לדעת קוד או כלים חיצוניים מיוחדים.

לעמת זאת בוורדפרס, אם רוצים לעשות התאמות מהירות כגון שינוי המרווח בין תמונות או מיקוםמם, זה יכול עניין טכני ומסובך. יהיה צורך בשינוי קודים כדי לעשות זאת או לבזבז זמן בחיפוש ובדיקה עבור התוסף הנכון שידע לעשות את מה שנראה כמשימה פשוטה. בנוסף, אין לדעת אם הפלאגין החדש יגרום להתנגשויות עם האתר במקומות אחרים.

סיכום

WIX מקלה על משתמשים בכל הרמות לבנות אתרים במהירות, שכן היא מאפשרת לגרור ולשחרר תוכן בכל מקום. עם וורדפרס, יש צורץ בהשקעה רבה ע"מ לדעת להשתמש בו כראוי

וורדפרס היא אכן פלטפורמה חזקה יותר, אבל זה מגיע עם המורכבות. כמובן, תמיד ניתן לשכור מפתחים כדי שיעשו את העבודה, אבל גם זה כרוך בהשקעת זמן וכסף.

רוצים להשאר מעודכנים? 
השאירו פרטים והיו הראשונים לקבל הדרכות וטיפים לבניית אתר ב WIX

תודה על הרשמתך

bottom of page