top of page

איך לקרוא ולנתח דו"חות אנליטיקס בוויקס

כאשר רוצים לנתח את ביצועי האתר Google Search Console (GSC) הוא אחד הכלים החיוניים ביותר לבעלי אתרים. לא רק שנתוני GSC מגיעים ישירות מהמקור עצמו (גוגל), הם גם מציעים תצוגה של 360° של האתר, החל מהביצועים שלו ועד לקישורים הרלוונטיים שלו.

על ידי שילוב דוחות הביצועים של Google Search Console בדוחות האנליטיקה של Wix, נתוני ה SEO נגישים יותר וניתן להפיק מהם תובנות ע"מ לשפר את הפונקציונליות של האתר ולהשיג יותר תנועה אורגנית.


במאמר זה נעסוק במספר דרכים להבנה ושימוש בדו"חות השונים

  • סקירה כללית של דוחות קונסולת החיפוש של Wix Analytics

  • נתוני הביצועים בדוחות GSC Analytics של Wix

  • הבנת הנתונים בדוחות ה-GSC של Wix Analytics

  • ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן

  • שאילתות חיפוש מובילות ב- Google

  • דפים מובילים בתוצאות החיפוש של Google

  • מיקום ממוצע בגוגל לאורך זמן


דוחות Wix Analytics: סקירה כללית

שילוב זה מביא איתו אוצר של נתונים פוטנציאליים, ולכן כדאי להבין כיצד פועלים הדוחות ומה כלול בהם.

לפני שנצלול לעומק עלינו להבין תחילה מהם נתוני הביצועים של Search Console.

נתוני הביצועים ב-Search Console (שעליהם בנויים דוחות ה-GSC של Wix Analytics) עוזרים לנו להבין מה קורה עם האתר ב-Google. ניתן להשתמש בהם ע"מ לגלות את הדברים הבאים:

  • האם Google מדרגת את הדפים השונים באתר? אם כן אילו דפים?

  • באיזו תדירות דפים אלה מוצגים לאנשים שמחפשים בגוגל?

  • באיזו תדירות לוחצים על דפים אלה ומגיעה תנועה לאתר?

כל זה הוא חלק ממה שהופך את GSC לכלי SEO מעולה.


פונקציונליות

ניתן לגשת לדוחות האנליטיקה של Wix על ידי בחירהבאפשרות Analytics & Reports בתפריט הניווט השמאלי של לוח הבקרה של Wix (כפי שמוצג למטה). לאחר מכן, לבחור Reportsבתפריט המשנה כדי להציג את המערך המלא של הדו"חות.



דוחות GSC Analytics של Wix נמצאים בתפריט המשנה Reports.
דוחות GSC Analytics של Wix נמצאים בתפריט המשנה Reports.

בתוך החלק SEO של לוח הבקרה הראשי של Analytics & Reportsיש ארבעה דוחות שמושכים נתוני GSC:


  1. ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן

  2. שאילתות חיפוש מובילות בגוגל

  3. דפים מובילים בתוצאות החיפוש של Google

  4. מיקום ממוצע בגוגל לאורך זמן


דוחות Wix GSC Analytics כפי שמוצג בלוח הבקרה הראשי של דוחות האנליטיקה.
דוחות Wix GSC Analytics כפי שמוצג בלוח הבקרה הראשי של דוחות האנליטיקה.

בהתאם לדוח, ישנן אפשרויות שונות להצגת הנתונים כגון: גרף קו, תרשים מפוצל קו, תרשים משולב או טבלה.


דוח הדפים המובילים בתוצאות החיפוש של Google מוצג בתצוגת טבלה.
דוח הדפים המובילים בתוצאות החיפוש של Google מוצג בתצוגת טבלה.

לכל תצוגת נתונים יש יתרונות ייחודיים משלה, עליהם נרחיב בהמשך.

המקטע העליון של כל דוח מאפשר לסנן ולהתאים את הנתונים לצרכים של מנהל האתר. זה כולל הגדרת תקופת דיווח ו/או השוואה, בחירת מדדי נתונים ראשוניים וכו'.


האינטגרציה של Wix GSC Analytics מאפשרת לבחור מדדי ביצועים (חשיפות, קליקים, CTR).
האינטגרציה של Wix GSC Analytics מאפשרת לבחור מדדי ביצועים (חשיפות, קליקים, CTR).

ניתן גם להשתמש בהגדרות אלה כדי לבצע הסתעפות ולמקד את הנתונים שברצוננו לנתח על-ידי סינון לפי מכשיר, מדינה וכו'.


נתוני GSC בעזרת אפשרויות הסינון בתוך דוחות ה-GSC של Wix Analytics.
נתוני GSC בעזרת אפשרויות הסינון בתוך דוחות ה-GSC של Wix Analytics.

יתר על כן, ניתן לתזמן דוחות שיישלחו באופן אוטומטי למייל או להוריד את הנתונים להתאמה אישית נוספת.


האפשרויות להורדת נתונים כפי שניתן לראות בדוחות ה-GSC של Wix Analytics.
האפשרויות להורדת נתונים כפי שניתן לראות בדוחות ה-GSC של Wix Analytics.

לאחר התאמת הדו"ח באופן אישי ניתן לשמור על התצורה שנבחרה עבור הפעם הבאה שנרצה לצפות בדו"ח


שמירת תצורת הדו"ח
שמירת תצורת הדו"ח

נתוני הביצועים הזמינים בדוחות GSC Analytics של Wix

לפני שנחקור מה כלול בכל אחד מדוחות GSC Analytics, נסקור בקצרה את מדדי הנתונים הזמינים בהם. אלה הם מדדי היסוד שבהם תיתקלו:

  • חשיפות – מספר הפעמים שקישור לאתר הופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

  • קליקים – מספר הפעמים שמישהו לחץ על קישור לאתר בתוצאות החיפוש של Google.

  • שיעור קליקים (CTR) — אחוז החשיפות שנלחצו.

  • מיקום ממוצע – המיקום הממוצע של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל (לא כולל קמפיינים ממומנים).

מדדים אלה זהים לאלה שנמצאים בדוחות הביצועים בתוך GSC עצמו. במידה ורוצים להבין את המשמעות של כל דו"ח ניתן לראות זאת ע"י לחיצה על View report definitions מתחת לשם הדו"ח



שימוש בהגדרות המדדים בדוחות ה-GSC של Wix Analytics אשר מראה למה המדדים מתייחסים.
שימוש בהגדרות המדדים בדוחות ה-GSC של Wix Analytics אשר מראה למה המדדים מתייחסים.

הבנת הנתונים בדוחות ה-GSC של Wix Analytics

עכשיו, כשאנחנו מודעים לנתונים שאיתם נעבוד בהמשך, בואו נחקור את דוחות ה-GSC של Wix Analytics בפירוט רב יותר.

ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן

בניגוד לשני הדוחות האחרים שנדון בהם, הנתונים מציעים הבנה ברמה הגבוהה ביותר של מה שקורה עם האתר בכל הנוגע לתוצאות החיפוש של גוגל.

תרשים הקו בדוח ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן מספק מבט היסטורי על ביצועי האתר ב- Google. לדוגמה (בתמונה למטה), הדוח מוגדר כך שיציג מגמות המשקפות כמה קליקים קיבל האתר בחודש במהלך תקופה של שישה חודשים, בהשוואה לתקופה של שישה חודשים קודמים.


תרשים הקו בדוח ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן מציג נתוני קליקים.
תרשים הקו בדוח ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן מציג נתוני קליקים.

ניתן להשתמש בתובנות האלה ע"מ להעריך אם פעולות ה-SEO שלנו היו יעילים לאורך זמן והאם הצלחנו להביא עוד קליקים לאתר.

הדוח מאפשר לעשות את אותו הדבר הן עבור חשיפות והן עבור CTR, וניתן לסנן אותו כדי להציג נתונים עבור מכשיר, אזור או שאילתת חיפוש ספציפיים.




נתוני GSC מפולחים לפי סוגי מכשיר
נתוני GSC מפולחים לפי סוגי מכשיר


תרשים הקו יעיל עבור נתונים מצטברים - ניתן להסתכל על נתונים מצטברים עבור מונחי חיפוש מרובים, אך לא ניתן לראות אותם מוצגים בנפרד. כאן נכנס לתמונה פיצול תרשים הקו. כאן נותן לראות מגמות חשיפה וקליקים עבור מונחי חיפוש ספציפיים בהשוואה לאחרים.


תרשים ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן התפצל ומציג ביצועי חשיפות עבור שתי שאילתות חיפוש נפרדות.
תרשים ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן התפצל ומציג ביצועי חשיפות עבור שתי שאילתות חיפוש נפרדות.

נתונים אלה יכולים לעזור לנו לזהות שאילתות חיפוש שהאתר מתפקד היטב עבורן ואפילו ניתן לעקוב אחר קשרי גומלין בין מונחי חיפוש שונים. לדוגמה, אם האתר עוסק בתזונה, ניתן לראות אם שאילתות החיפוש השונות הקשורות לדיאטות מתפקדות כולן באופן דומה. זה יכול לעזור להבין עד כמה האתר רלוונטי לא רק ברמת מילות המפתח אלא גם ברמה האקטואלית.

ניתן לבצע השוואת מדדים מרובים זה לזה בבת אחת. זה כולל מיקום ממוצע, שלא היה זמין בדיווח המגמות (למיקום הממוצע יש קבוצה משלו של דוחות מגמות שנדון בהם בהמשך).


תצוגת ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן.
תצוגת ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן.

גם כאן ניתן לסנן את הנתונים לפי מכשיר או אזור, ולבחור להציג נתונים רק עבור שאילתות חיפוש ספציפיות.

בדוגמה הבאה, ניתן לראות נתונים רק על כמה מונחי חיפוש נבחרים וגם טבלה שמציגה עליות/ירידות בהשוואה לתקופה הקודמת:


נתוני טבלה השוואתית כפי שהם נראים בדוח ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן
נתוני טבלה השוואתית כפי שהם נראים בדוח ביצועי החיפוש של Google לאורך זמן

ניתן גם להתאים אישית את העמודות לתצוגה.


בחירת העמודות כפי שניתן לראות בדוחות ה-GSC של Wix Analytics.
בחירת העמודות כפי שניתן לראות בדוחות ה-GSC של Wix Analytics.

שאילתות חיפוש מובילות ב- Google

דוח שאילתות החיפוש המובילות בגוגל עוזר לזהות באופן מיידי אילו דפים באתר הם בעלי הביצועים הטובים ביותר שלו (לפי הופעות או קליקים).

יתר על כן, ניתן להחיל מדד משני (מיקום ממוצע או CTR) ע"מ לוודא טוב יותר את הנתונים.

בצילום המסך למטה, ניתן לראות חשיפות כמדד הראשי (הפסים הכחולים) ואת המיקום הממוצע כמדד המשני (משתקף מנקודות הנתונים הבודדות).


חשיפות Search Console לכל שאילתה מוצגות לצד נתוני מיקום ממוצעים.
חשיפות Search Console לכל שאילתה מוצגות לצד נתוני מיקום ממוצעים.

ניתן לראות שיש בערך 750 הופעות יותר עבור שאילתת החיפוש SEO פודקאסט מאשר יש עבור המונח SEO פודקאסטים (רבים) למרות שהדירוג הממוצע דומה פחות או יותר. לכן נשאלת השאלה מדוע זה כך?

האם יש פשוט יותר חיפושים עבור המונח פודקאסט SEO מאשר עבור פודקאסטים SEO? האם ההבדל הקטן במיקום אומר משהו במונחים של איך דף התוצאות בנוי (וכתוצאה מכך מונח אחד מייצר יותר הופעות מאשר השני)? נתונים אלו עוזרים לזהות חוסר עקביות, כך שיש נקודת התחלה לצלול עמוק יותר.

לדוגמה, אחד הדברים שעליהם ניתן לחשוב הוא לגשת לתצוגת פיצול השורות בדוח Average Position over Timeולהשוות בין שתי שאילתות החיפוש. אולי היה זינוק בחשיפות עבור אחד מהם (מה שיצביע על כך, במשך תקופה קצרה של זמן, הדף דורג גבוה מהרגיל) כמו, שוב, אנחנו מסתכלים על מיקום ממוצע. בהחלט ייתכן שהממוצעים של שתי מילות המפתח דומים, אבל שאחת מהן חווה תנודות שדוחפות את הדף גבוה יותר בדירוג מעת לעת.

שוב, הנתונים כאן הם נקודת התחלה מצוינת לצלול עמוק יותר ע"מ להבין טוב יותר את ביצועי האתר.

תצוגת הטבלה של הדוח שאילתות Top Search Queries on Google מציעה דרך קלה לסקור את כל טווח ביצועי השאילתה.

זו היא טבלה לפי מדינה, עם נתוני השוואה שנוספו גם כן:


טבלת שאילתות מובילות לפי מדינה
טבלת שאילתות מובילות לפי מדינה

דפים מובילים בתוצאות החיפוש של Google

לעתים קרובות, מה שמעניין אותנו הן לאו דווקא שאילתות החיפוש, אלא הביצועים הכוללים של הדפים באתר. בסופו של יום, המטרה עשויה להיות להבין את הביצועים של דף בכל שאילתות החיפוש שמביאות חשיפות וקליקים מ-Google.

לשם כך, ניתן להשתמש ב Top Pages In Google Search Results.

בדומה לדו"ח Top Queries On Google, מקבלים באופן אוטומטי את הנכסים בעלי הביצועים הטובים ביותר – במקרה זה, דפים בשני מדדים. לדוגמה (בצילום המסך למטה), הופעות כמדד הראשי (המיוצג על ידי הפסים הכחולים) והמיקום הממוצע המוצג כנקודת הנתונים הספציפית:



הופעות כמדד ראשי לעומת מיקום ממוצע
הופעות כמדד ראשי לעומת מיקום ממוצע

צילום המסך שלהלן, מציג את הנתונים המצטברים עבור התקופה כולה ללא תאריכים


נתונים מצטברים ללא תאריכים
נתונים מצטברים ללא תאריכים

מיקום ממוצע בגוגל לאורך זמן

כאשר הדפים באתר מדורגים בגוגל (כלומר, המיקום שלהם בדירוג) יכולים להשפיע באופן משמעותי על מספר החשיפות והקליקים שהם מקבלים.

הדו"ח Average Position In Google Over Time עוזר לעקוב אחר הדירוג של אתר לאורך זמן, הן עבור שאילתות חיפוש ספציפיות והן באופן מצטבר.

בעוד שתצוגת הגרף הקווי יכולה להציג מגמות עבור שאילתות חיפוש ספציפיות, ברירת המחדל שלה היא להציג את המיקום הממוצע עבור כל מילות המפתח שגרמו לרושם במהלך תקופת הנתונים.



מיקום ממוצע בגוגל לאורך זמן
מיקום ממוצע בגוגל לאורך זמן

הגרף המפוצל של תרשים הקו מאפשר לצלול מעט עמוק יותר בכך שהוא מאפשר להשוות את המיקום הממוצע של שאילתות חיפוש מרובות זו מול זו.

להלן המיקום הממוצע עבור שתי שאילתות החיפוש בהן עסקנו קודם, פודקאסט SEO ופודקאסטים של SEO:




נתוני מיקום ממוצעים של Search Console עבור המונחים "פודקאסט SEO" ו"פודקאסטים של SEO".
נתוני מיקום ממוצעים של Search Console עבור המונחים "פודקאסט SEO" ו"פודקאסטים של SEO".

למרות שלשניהם יש ממוצע מיקומים דומה בסוף תקופת הנתונים, ניתן לראות בבירור כי במשך רוב התקופה פודקאסט SEO דורג גבוה יותר. הסיבה ההגיונית ביותר לכך שהיו יותר הופעות לפודקאסט SEO ולא לפודקאסטים SEO לא קשורה לתדירות שבה אנשים מחפשים כל מונח בגוגל. במקום זאת, האתר דורג גבוה יותר עבור מונח אחד ולכן קיבל יותר רשמים.


Comments


רוצים להשאר מעודכנים? 
השאירו פרטים והיו הראשונים לקבל הדרכות וטיפים לבניית אתר ב WIX

תודה על הרשמתך

bottom of page